dinsdag 1 april 2008

de Koffer

Het zijn gekke dagen. Terwijl ik dit schrijf, lig ik op een matras op de grond op mijn kamer. Afgelopen zondag heb ik namelijk mijn spulletjes, zoals mijn bed, verhuisd. Wat rest is een lege kamer en een koffer. Hierin veel kleren en andere dingen die mee gaan haar het warme zuiden (ja ja, het is er nu ruim 25 graden).

Maar de afgelopen dagen heb ik mijn koffer nog verder kunnen vullen door een stel geweldige collega's, familieleden en vrienden. Niet met spulletjes, maar met mooie momenten en herinneringen. De aandacht die ik heb gekregen en is overweldigend en strelend. De ene dag is nog leuker dan de ander. Zo was ik vrijdag in dag met Linde in Amsterdam, zaterdag werd ik in het zonnetje gezet bij AH en 's avonds mijn laatste thuiswedstrijd bij NEC en zondag ging ik uit eten met een paar vrienden.

Nu wil ik niet weer gaan uitwijden over hoe gek het is dat alles de laatste keer is. Maar toch kan ik niet anders dan er even aandacht aan te besteden. Ik vind het namelijk geweldig hoe ik de afgelopen dagen in het zonnetje ben gezet en ik wil iedereen daar dan ook voor bedanken! Jullie zijn top! Ik ga jullie missen.

Maar de klok tikt verder... De koffer moet niet alleen gevuld met mooie herinneringen, maar ook met praktische dingen. Zaterdag om 17.00 vertrekt het vliegtuig naar Sevilla, vanwaar ik verder reis met de trein naar Cadiz. Ik zal gaan wonen in een plaatsje dat vlakbij Cadiz ligt genaamd Puerto Real. Dit is dichterbij de faculteit waar ik onderzoek ga doen, dan Cadiz zelf. Mijn adres daar is:
Calle San Antonio de Padua 27, Esc.1, Piso 2ºD
11510 Puerto Real (Cádiz)

Ik weet niet zeker of ik op mijn nieuwe thuisadres een fatsoenlijke i-net aansluiting heb. Maar op de faculteit is dit in ieder geval wel goed geregeld. Ik zal dan ook zeker via deze blog, maar ook via hyves en e-mail contact houden met Nederland. Via de telefoon zal ik niet bereikbaar zijn, aangezien ik niet van plan ben om voor drie maanden een Spaanse SIM-kaart aan te schaffen. Wil je me toch spreken? Ik ben via skype te vinden op gebruikersnaam: jeroendebaaij.

Verder kan ik hier melden dat ik voor de reiswebsite van de Volkskrant wekelijks een stukje zal schrijven. Ik sta vanaf komende week als reiscorrespondent genoteerd. De stukjes voor de Volkskrant zullen beschrijvingen worden van plaatsen en belevenissen voor het grote publiek, met reistips en veel informatie. Dit in tegenstelling tot mijn stukjes hier op deze blog die veel persoonlijker van aard zullen zijn. Mijn bijdragen voor de Volkskrant website zijn te vinden op het volgende adres:
http://jeroendebaaij.volkskrantreizen.nl.

Dit was het voor nu, ik ga verder met het vullen van mijn koffer. Mijn eerst volgende bijdrage zal gepost worden vanuit Spanje!

Geen opmerkingen: